-
In de
uurgrafiek heb ik een stippellijn rond 551,3 getekend en
een rond 546,8. De beide lijnen vormen samen een
rechthoek
en dat wil zeggen dat de kans op een voortzetting naar
boven groot is. Wordt de rechthoek afgemaakt met een
uitbraak naar boven dan geeft dat een koersdoel van
ongeveer 555,8. Rond het 61,8% Fibonacci
niveau 553 kan dan echter weerstand liggen, dat niveau
kan in dat geval de gang naar 555,8 dus eventueel nog in
de weg staan.
-
Een
rechthoek wordt een enkele keer een toppatroon. Dat
wordt het bij een uitbraak naar beneden en dat geeft dan
een koersdoel van plusminus 542,3. Bij 543,6 kan echter
nog steun liggen, daarom zou ik me bij die ontwikkeling
eerst op die grens richten.
- De kwartiergrafiek geeft
geen extra informatie. Wel zien we goed dat de AEX in
het midden van de rechthoek
is gesloten. De markt heeft niet aangegeven wat zij van zins
en dat letterlijk in het midden gelaten.
Resumerend:
De beide daggrafieken geven
ons niets waar we wat aan hebben, de uurgrafiek doet dat wel.
In deze grafiek staat namelijk een rechthoek en dat patroon
zegt ons dat de kans op een voortzetting naar boven groot
is. Wordt het patroon afgerond met een uitbraak aan de
bovenkant dan geeft dat een koersdoel van 555,8. Naar dat doel kan de
AEX echter alleen gaan als het 61,8% niveau rond 553 in de
uurgrafiek doorbroken wordt, dat niveau kan een gang nar
555,8 eventueel in de weg staan. Bij een uitbraak naar
beneden wordt de rechthoek een toppatroon en dat geeft dan
een koersdoel van om en nabij 542,3. Rond 543,6 kan echter
nog steun liggen, daarom richt ik me bij dat scenario eerst
op dat niveau. De markt heeft niet aangegeven wat zij morgen
wil doen, maar dat letterlijk in het midden gelaten.
En
dan nog dit...
Vanavond vraag ik u om me
te helpen. Als technisch analist weet ik veel van grafieken,
daar ben ik in gespecialiseerd. Van de constructie die
TomTom heeft toegepast om geld uit te keren aan haar
aandeelhouders begrijp ik echter niets, dat valt ook geheel
buiten mijn expertise. Ik ben er echter wel nieuwsgierig
naar en velen van u wellicht ook. Ik wil dus graag weten hoe
het zit, om dat vervolgens met u te delen. Gisteren keerde
TomTom het bedrag van € 750 miljoen verkregen door de
verkoop van de divisie Telematics uit aan de aandeelhouders.
Woensdagavond vond nabeurs een consolidatie van de aandelen
plaats waarbij iedere 16 oude aandelen naar ik begrepen heb
vervangen werden door 9 nieuwe aandelen. Het komt neer op
een omgekeerde splitsing. De aandeelhouders krijgen € 5,74
per resterend aandeel, maar bezitten nu veel minder
aandelen. Ik zie niet hoe zij hierop vooruit gaan. Het komt
me over als balletje-balletje, kan iemand me helpen?!? -Ad Nooten-
Geplaatst
dinsdag 28 mei 2019, 18.42u.
Eerder
vandaag verschenen de volgende pagina's:
28
mei 09.15u: Hoger begin met test van lijn
28
mei 10.00u: Tweede test van onderkant vlag
28
mei 11.00u: Gedaald vanaf onderzijde patroon
Dinsdag
28 mei 2019: Wat is me opgevallen?
28
mei 12.00u: Bodem in kwartiergrafiek AEX
28
mei 14.00u: Kopers hebben de aanval geopend
28
mei 15.00u: Top rond 551,4 net niet bereikt
28
mei 16.00u: Twee inverted hammers uurgrafiek
28
mei 17.00u: Inverted hammers zijn bevestigd
Naar boven
|