 |
TOMTOM weekgrafiek
TOMTOM daggrafiek
 (schuif met uw muis over deze links om van grafiek te veranderen)
- TomTom is vorige maand door lijn o gebroken,
maar ik was vanwege een cursusvoorbereiding niet in de gelegenheid om daar
toen over te schrijven. Ik doe dat nu alsnog. Inmiddels is in de
weekgrafiek duidelijk te zien dat de doorbraak door lijn o maar voor een
beperkt herstel heeft gezorgd, de stippellijn rond 41 door een top uit
2005 vormde weerstand. Het wijst op een hervatting van de daling.
- Nog duidelijker in deze zin is het patroon
dat in de daggrafiek is ontstaan, namelijk de vlag
p-p'. Een vlag is een voortzettingspatroon, er volgt over het algemeen een
daling op die even groot is als de beweging die eraan vooraf ging. Het
levert een koersdoel van, schrik niet, ongeveer 8,35 op.
- De eerste stap die vanuit de huidige positie
daartoe genomen moet worden is een daling onder de stippellijn rond
30,20, die stap moeten we gaan verifiλren. Wordt die gezet dan gaat het
om een voortzetting van de daling.
- Met dit in gedachten keer ik terug naar de
weekgrafiek. Er kan daar op drie niveaus steun gevonden worden, te weten
rond 28,55, 25,90, 22,65 en 15,90. Ieder van deze niveaus kan in
principe een daling nog keren.
- De laatste bodem 15,90 is van het
grootste belang omdat dat de laagste koers betreft die TomTom in zijn
bestaan heeft gekend. Ik wil daarom ondanks het veel lagere koersdoel van de
vlag niet vooraf uitgaan van een daling onder dat niveau en neem voor de
komende tijd die grens 15,90 als koersdoel.
- Hierbij zal ik op de weg in die richting
de komende tijd nagaan of de daartoe benodigde dalingen onder achtereenvolgens
30,20, 28,55, 25,90 en 22,65 gezet worden. Mijn eerste stoploss
niveau leg ik iets boven de onlangs op 41,90 gevormde top van de vlag.
Daalt TomTom daadwerkelijk dan verleg ik dat straks bij iedere stap die
genomen wordt naar punten iets boven de genoemde grenzen. -Ad
Nooten-
Naar boven
|
|
|
|
|
|
|