AIR FRANCE - KLM kwartaalgrafiek
AIR FRANCE - KLM maandgrafiek
AIR FRANCE - KLM weekgrafiek
AIR FRANCE - KLM daggrafiek
(schuif met uw muis
over deze links om van grafiek te veranderen)
- In de kwartaalgrafiek van Air France
- KLM is in het derde kwartaal van dit jaar de
vlag
f-f ' tot afronding gekomen. Ik kan voor wat de berekening van een
koersdoel betreft echter helaas niets doen met dit patroon. Dat zou
namelijk een negatief doel opleveren en dat is uiteraard onmogelijk.
- Om toch een richtpunt te hebben maak ik
gebruik van Fibonacci
over de stijging €6,21 - €15,30 in
de maandgrafiek. Het 161,8% niveau rond €0,60 wordt het lange termijn doel
voor de huidige beweging. Omdat dit nog ver weg ligt en het doel bij een
slotstand van €3,96 van gisteren nogal ongeloofwaardig klinkt dien ik uiteraard
onderweg wel te kijken of er wellicht aanleiding is om er anders over te
gaan denken.
- In de weekgrafiek is een driehoek
afgerond met als doel €0,80. Dit ligt niet ver boven het richtpunt €0,60
uit de redenering uit het vorige punt, het vormt als het ware een
bevestiging. Het doel zou in december of in de eerste maanden van het komend
jaar bereikt moeten worden.
- De weekgrafiek bevat in de dalende lijn g
een lijn die we goed kunnen gebruiken. De neerwaartse beweging is intact
zolang het aandeel onder deze lijn koerst. Zou de lijn doorbroken worden dan
is het zaak te kijken in hoeverre dat het negatieve beeld verandert.
- Ik heb lijn g ook in de daggrafiek geplaatst
en hier lijn h aan toegevoegd. Deze lijn is voor de wat kortere termijn het
doel van de neerwaartse beweging en kan dan eventueel steun vormen.
- De lijnen g en h lopen naar elkaar toe en
het is daarom mogelijk dat we op een zeker moment een doorbraak door lijn g
krijgen. Er is dan echter een stijging boven de serie toppen rond €5,95 in
de daggrafiek en een terugkeer boven €6,20 in de maandgrafiek nodig wil
het beeld dusdanig verbeteren dat ik het nu zo extreem laag ogend lange
termijn doel van €0,60 los kan laten. -Ad Nooten-
Geplaatst vrijdag 18 nov 2011 15.40u.
Naar boven
|